Headlines
Δημοσιεύθηκε την : Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020
Αναρτήθηκε από ditikievritania

Κοντογεώργος:Υπέρ του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην εκπαίδευση

ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΚΩΣΤΑ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές
Εισάγεται σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων προςσυζήτηση το Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο:
«Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων  και άλλες διατάξεις.»
Κατ’ αρχήν θα ήθελα να συγχαρώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και να εξάρω την άψογη κοινοβουλευτική διαδικασία, που ακολουθήθηκε μέχρι σήμερα και που αποτελεί παράδειγμα καλής νομοθέτησης.
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, αφού πρώτα ολοκλήρωσε ένα κύκλο διαβουλεύσεων (4-12-2019 έως 18-12-2019), κατατέθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων όπου εξετάσθηκε διεξοδικά από τα μέλη της,με τη συμμετοχή και των εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων.
Αποτελείται από 5 κεφάλαια και 64 άρθρα που μέσα τους περικλείουν σημαντικές και αναγκαίες ρυθμίσεις, τροποποιήσεις και καταργήσεις διατάξεων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες και παραλήψεις, οι οποίες λειτουργούν ως τροχοπέδη στην λειτουργία, την αξιοπιστία και την ποιότητα εκπαίδευσης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.


Στο κεφάλαιο Α΄ περιλαμβάνεται η ίδρυση και οργάνωση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης και καινοτόμες ρυθμίσεις χρηματοδότησης των Α.Ε.Ι.:
-. Αντικαθίσταται η Α.ΔΙ.Π (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης ποιότητας) από την ΕΘ.Α.Α.Ε (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης) με επανακαθορισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας της.
Η συγκρότηση της νέας αρχής κρίθηκε επιβεβλημένη προκειμένου να συμβάλλει στην υλοποίηση της εθνικής στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση.
-. Την αμερόληπτη αξιολόγηση και πιστοποίηση της ποιότητας λειτουργίας των Α.Ε.Ι.
-. Τη δημιουργία ασφαλιστικών δικλείδων σωστής λειτουργίας μέσω της διοικητικής αυτοτέλειας.
-. την αναβάθμιση και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της Αρχής.
-. την ενσωμάτωση των καλύτερων διεθνών πρακτικών 
-. Τη συγκρότηση νέων συλλογικών οργάνων διοίκησης με αυξημένες εγγυήσεις ανεξαρτησίας.
-. Την επέκταση και πιστοποίηση προγραμμάτων μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνονται και αυτά που είχαν διακοπεί.
-. Το καθορισμό των κριτηρίων αξιολόγησης μερικά εκ των οποίων είναι: η πρόσβαση ατόμων με ειδικές ανάγκες, η στρατηγική διεθνοποίησης, η απορρόφηση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας, η ανάπτυξη προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης και πολλά άλλα.

-. Παράλληλα επιχειρεί την μερική αναμόρφωση του πλαισίου τηςχρηματοδότησης των Α.Ε.Ι. 

α). Το 80% της τακτικής επιχορήγησης στα Α.Ε.Ι. κατανέμεται με βάση τα υφιστάμενα κριτήρια

β) Το υπόλοιπο 20%, θα κατανέμεται ύστερα από αξιολόγηση με βάση τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων.
Στο κεφάλαιο Β΄, ρυθμίζονται οι Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων των Α.Ε.Ι.:
-. Απελευθερώνεται η έρευνα από τις ιδεολογικές αγκυλώσεις του παρελθόντος και μειώνεται η γραφειοκρατία, ενώ αυξάνονται ταυτόχρονα η λογοδοσία και η διαφάνεια.
-. Αυξάνονται από 5% σε 10% τα περιουσιακά ταμειακά διαθέσιμα των Ε.Λ.Κ.Ε. για χορήγηση υποτροφιών.
-. Ορίζεται ως βασική προϋπόθεση ανάληψης και πραγματοποίηση της εκάστοτε δαπάνης, η μη υπέρβαση του εγκεκριμένου ορίου του συνολικού προϋπολογισμού του έργου.
-. Επίσης επιτρέπεται η εκτέλεση οικονομικών υποχρεώσεων ανεξαρτήτως ποσού, το οποίο δεν θα ξεπερνά τα όρια του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, και όχι των ορίων ανά κατηγορία δαπάνης, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα και δημιουργούσε πλείστα γραφειοκρατικά προβλήματα.
-. Η διαδικασία εκτέλεσης ελέγχου ενταλματοποίησης δαπανών θα γίνεται με βάση τα όσα θα ορίζει ο Κανονισμός που θα εκδίδεται με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, και όχι του Υπουργού Οικονομικών όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Στο Γ΄ Κεφάλαιο, προβλέπεται η θέσπιση για πρώτη φορά στη χώρα μας του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (Κ.Π.Π.).
-. Το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής, θα αποκτάται με εξετάσεις και θα πιστοποιεί τη γνώση χειρισμού των Η/Υ, στη χρήση των υπηρεσιών διαδικτύου, επεξεργασία κειμένου και υπολογιστικών φύλλων. 
-. Η γνώση θα μπορεί να επεκτείνεται και σε άλλα ψηφιακά αντικείμενα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στο Δ΄ κεφάλαιο και στις λοιπές διατάξεις, προβλέπονται συνοπτικά οι παρακάτω ρυθμίσεις:
-. Αναστέλλεται η εκπαιδευτική λειτουργία 37 νέων τμημάτων Α.Ε.Ι. τα οποία ιδρύθηκαν στο γόνατο από την προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς καμία αξιολόγηση των αρμόδιων οργάνων και της Α.Δ.Ι.Π. όπως προέβλεπε ο νόμος 4485/2017.
-. Διασφαλίζεται η αποτελεσματική διοίκηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, με ευέλικτο και λειτουργικό διοικητικό σχήμα.
-. Διευκολύνεται η προσέλκυση αλλοδαπών σπουδαστών για την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας.
-. Διασφαλίζεται η μετακίνηση των εκπαιδευομένων σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας που κατοικούν μακριά από την έδρα του σχολείου.
-. Καταργείται η διεξαγωγή εξετάσεων ανά ομάδα σχολείων.
-. Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης, προκειμένου να μετατίθενται κατά προτεραιότητα, από περιοχή σε περιοχή, αλλά και στο όρια της ίδιας περιοχής.
-. Διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων, μέσω του αποκλεισμού για 3 έτη, από προσλήψεις και διορισμούς, των εκπαιδευτικών που διορίζονται σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης οι οποίοι, ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή αναλαμβάνουν και στη συνέχεια παραιτούνται εντός έτους.
Αυτό παρατηρείται κυρίως στις ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές.

Το Ε΄ κεφάλαιο, αναφέρεται σε μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Το υπό συζήτηση σχέδιο Νόμου, δεν είναι ένα κείμενο κανονιστικών ρυθμίσεων και ευκαιριακών τακτοποιήσεων εκκρεμοτήτων. Είναι ένα νομικό κείμενο υψηλών προδιαγραφών, που αντικατοπτρίζει πλήρως την ιδεολογία της σημερινής Κυβέρνησης, τόσο στο πεδίο της ποιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όσο και στο πεδίο της αδέσμευτης λειτουργίας των ανεξαρτήτων αρχών.
Εισάγει καινοτομίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην χρηματοδότηση της έρευνας και αξιοποιεί σε μεγάλο βαθμό τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πατρίδας μας σε ανθρώπινο και επιστημονικό δυναμικό.
Στα πλαίσια πάντα του Συντάγματος, και με δεδομένη την ιδεοληπτική αντίληψη της προηγούμενης Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ για την μη αναθεώρηση του άρθρου 16, για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, η παρούσα Κυβέρνηση προσπαθεί να επιτύχει το καλύτερο.
Ο μεγάλος στόχος, να καταστεί η χώρα μας διεθνές κέντρο εκπαίδευσης με την ίδρυση των μη κρατικών πανεπιστημίων, με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην οικονομία και την κοινωνία, για άλλη μια φορά απωλέσθη.
Είναι βέβαιο, ότι ο δίκαιος κριτής όλων στη Δημοκρατία, ο λαός και η ιστορία θα κρίνουν τους πάντες και ιδιαίτερα εκείνους που με τις πράξεις τους και τις ξεπερασμένες και τις καταδικασμένες παγκοσμίως ιδέες τους κρατούν τη χώρα δέσμια των ανεγκέφαλων επιλογών τους.
Τέλος και κατόπιν των ανωτέρω, ψηφίζω και επί της αρχής και στο σύνολο του, το σχέδιο νόμου.  

Σχετικά με τον συντάκτη

Δημοσιεύθηκε από τον / την ditikievritania στην Ιανουαρίου 22, 2020. κατηγορία , , . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την δημοσίευση μέσω τουRSS 2.0. Γράψτε την άποψή σας ή σχολιάτε το άρθρο παρακάτω.

Συντάχθηκε από ditikievritania στης Ιανουαρίου 22, 2020. Κατηγορία/ες , , . Ακολουθήστε τις απαντήσεις στα RSS 2.0. Γράψτε κάτι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σχολίασε το άρθρο