Headlines
Δημοσιεύθηκε την : Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019
Αναρτήθηκε από ditikievritania

"Παραμεγδόβιος" μέσω Μαυρομμάτας: Ερωτήσεις που ζητούν απαντήσεις


Ένα μεγάλο θέμα που απασχολεί εδώ και χρόνια τους δύο νομούς Ευρυτανίας και Καρδίτσας είναι ο "Παραμεγδόβιος" δρόμος μέσω Μαυρομμάτας.

Σήμερα, από τα 16χλμ που είναι η συνολική διαδρομή μεταξύ Καρδίτσας και Αγρινίου, έχουν απομείνει χωρίς άσφαλτο μόνο τα 18 χιλιόμετραπου είναι μεταξύ των χωριών Νεράϊδας (Καρδίτσας – Θεσσαλίας) και Μαυρομμάτας (Ευρυτανίας – Στερεάς Ελλάδας)

Σύμφωνα με τα στοιχεία,που μας έστειλαν σήμερα στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα "Δυτική Ευρυτανία" οι φορείς της Νεράΐδας,νομού Καρδίτσας,θα δείτε την δαιδαλώδη γραφειοκρατία...γεγονός που δυσκολεύει τους ιθϋνοντες Δήμων και Περιφερειών να προχωρήσουν το θέμα.

Πιστεύουμε ότι χρειάζεται πολιτική βοϋληση απο την κεντρική εξουσία για να δοθεί ένα τέλος και να βγάλει απο την απομόνωση τους νομούς Ευρυτανίας και Καρδίτσας.
Έτσι θα είναι εφικτή η πολυπόθητη σύνδεση Αγρινίου-Καρδίτσας.

Διαβάστε παρακάτω τα στοιχεία πως έχουν σήμερα:
Επαρχιακή Οδός Καρδίτσας – Αγρινίου 
Από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη είναι γνωστή ως «Παραμεγδόβιος» 
Στις μελέτες των δύο Περιφερειών αναφέρεται ως  Ε. Ο. Καρδίτσας – Καρπενησίου
      Αίτημα όλων είναι να γίνει πρώτα η γέφυρα για να υπάρχει πρόσβαση
   
  Η τεράστια σπουδαιότητα, όχι μόνο για την περιοχή μας, αλλά για όλη την Ελλάδα, είναι αναγνωρισμένη από όλους και συνεχώς ζητείται η ολοκλήρωσή της, από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη (1880) που πρώτος την σχεδίασε… 
  Ο δρόμος αυτός θα διασχίζει κάθετα όλο τον νομό Ευρυτανίας από το βορρά μέχρι το νότο… θα κάνει την Καρδίτσα σταυροδρόμι… θα συντομεύσει πάρα πολύ την διαδρομή μεταξύ Καρδίτσας και Αγρινίου – Μεσολογγίου – Πάτρας… μεταξύ Θεσσαλίας και Δυτικής Στερεάς… μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δυτικής Πελοποννήσου… κ.λ.π.
  Σήμερα, από τα 16χλμ που είναι η συνολική διαδρομή μεταξύ Καρδίτσας και Αγρινίου, έχουν απομείνει χωρίς άσφαλτο μόνο τα 18 χιλιόμετραπου είναι μεταξύ των χωριών Νεράϊδας (Καρδίτσας – Θεσσαλίας) και Μαυρομμάτας (Ευρυτανίας – Στερεάς Ελλάδας)… αν υπήρχε χωριό ενδιάμεσα στα 18 αυτά χλμ θα ήταν ήδη άσφαλτος τώρα αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει χωριό γιατί είναι όλη η περιοχή τσιφλίκια ιδιωτικά με δάση…«Κύφου» και «Κοκκινόβρυση» λέγονται… (από μια μεριά είναι και καλό αυτό γιατί δεν υπάρχουν χωράφια για απαλλοτριώσεις…)… επίσης δεύτερο μειονέκτημα είναι πως τα 18 αυτά χλμ βρίσκονται στα όρια δύο Νομών (Ευρυτανίας & Καρδίτσας) και δύο Περιφερειών (Θεσσαλίας & Στερεάς)… έτσι σήμερα είναι ένας απλός δασικός δρόμος… που ο ποταμός Μέγδοβας (χωρίς ακόμα γέφυρα) επιτρέπει την διέλευση οχημάτων μόνο για 3 μήνες το καλοκαίρι…
    Όλοι λοιπόν παραδέχονται την τεράστια σημασία του δρόμου αυτού… και τελευταία έχουν γίνει κάποια σημαντικότατα βήματα για την ολοκλήρωσή του… όμως αυτά θέλουν έναν συντονισμό από πιο ψηλά… γιατί σήμερα φτάσαμε σε ένα αδιέξοδο…!!!
   
   Αυτά γενικά… τώρα συγκεκριμένα… 
   Το έργο αναφέρεται στα έγγραφα των Περιφερειών με την ονομασία «Επαρχιακή Οδός Καρδίτσας – Καρπενησίου»… και χωρίζεται σε 3 κομμάτια… το ένα κομμάτι «κλειδί» είναι η Γέφυρα Μέγδοβα… το δεύτερο κομμάτι είναι το μήκους 8 χλμοδικό τμήμα εντός Καρδίτσας… και το τρίτο κομμάτι είναι το μήκους 10 χλμ τμήμα εντός Ευρυτανίας…
 Η Γέφυρα Μέγδοβα είναι αρμοδιότητας Π. Ε. Καρδίτσας και Περιφέρειας Θεσσαλίας για να γίνει… ήδη από το έτος 2015 είναι έτοιμες όλες οι μελέτες της και είναι εφικτή η χρηματοδότησή της και δημοπράτησή της (όπως αναφέρεται στο υπ. αριθ. 6113/2.12.2015 έγγραφο της Περιφέρειας Θεσσαλίας)… όμως δυστυχώς δεν έχει γίνει ακόμα γιατί η Περιφέρεια Θεσσαλίας λέει πως η Γέφυρα πρέπει να γίνει μαζί με το δρόμο μόλις τελειώσουν οι μελέτες του… Όμως η γέφυρα μπορεί άνετα να γίνει και τώρα καθώς υπάρχει πρόσβαση από τον υπάρχοντα δασικό δρόμο… για να πάει ο εργολάβος (ή ο Στρατός π.χ. ΜΟΜΚΑ) και να την φτιάξει… Να τονίσουμε εδώ πως η γέφυρα αυτή είναι χρόνιο αίτημα όλων των παραμεγδόβιων χωριών από τον Ιούνιο του 1949 (τέλη εμφυλίου) που ο τότε αξιωματικός του Κυβερνητικού Στρατού Παυσανίας Κατσώτας ανατίναξε το θρυλικό «Μέγα Γεφύρι» της Σπινάσας κόβοντας (πολλοί λένε εσκεμμένα) την αιώνια επικοινωνία της Αιτωλίας με την Θεσσαλία… Η Πολιτεία «χρωστάει» λοιπόν την Γέφυρα αυτή από το 1949 που την ανατίναξε… Όλος ο κόσμος ζητάει να γίνει πρώτα και ξεχωριστά η Γέφυρα (αφού είναι οι μελέτες της έτοιμες) και μετά ο δρόμος… γιατί έτσι θα υπάρχει βατότητα οδική όλο το χρόνο έστω και με δασικό χωματόδρομο… Όλος ο κόσμος θέλει επικοινωνία… δεν αντέχει άλλο την απομόνωση… η υπομονή όλων εξαντλήθηκε…!!!
 Το εντός Καρδίτσας 8 χλμ οδικό τμήμα είναι σε κατάσταση μελετών… έχουν γίνει οι προμελέτες του και τον Ιούλιο 2018 ανακοινώθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η διάθεση ποσού 1.250.000 ευρώ για την ολοκλήρωση και της οριστικής μελέτης οδοποιίας (γεωτρήσεις κ.λ.π.) … Όμως δυστυχώς από τον Ιούλιο 2018 μέχρι σήμερα δεν ξεκίνησε ακόμα η διαδικασία αυτή… δεν έγινε ακόμα η ανάθεση σε γραφείο μηχανικών… και εδώ όλοι ζητάνε πολιτική παρέμβαση να πιέσει την Περιφέρεια… να προχωρήσει πιο σύντομα… Όλος ο κόσμος ζητάει η Περιφέρεια Θεσσαλίας να φτιάξει σύντομα την οριστική μελέτη του οδικού αυτού τμήματος…!!! 
 Το εντός Ευρυτανίας 10 χλμ οδικό τμήμα είναι αυτή τη στιγμή χωρίς καμιά μελέτη… δυστυχώς… πρίν λίγο καιρό… την Κυριακή 27.1.2019, σε εκδήλωση κοπής πίτας του Συλλόγου του χωριού ΜαυρομμάταςΕυρυτανίας παραβρέθηκε και ο Νομάρχης Ευρυτανίας κ. Τασιός όπου παρά την αφόρητη πίεση όλων εκεί να κάνει τις μελέτες του οδικού τμήματός του… ήταν ανένδοτος λέγοντας πως… Άν δεν κάνει πρώτα την Γέφυρα Μέγδοβα η Περιφέρεια Θεσσαλίας… εμείς από την Περιφέρεια Στερεάς δεν διαθέτουμε ούτε ένα ευρώ για τις μελέτες του δρόμου… γιατί δεν ξέρουμε που να οδηγήσουμε τον δρόμο… να στηθεί πρώτα η γέφυρα και εμείς αμέσως μετά θα φτιάξουμε τις μελέτες του δρόμου… και μάλιστα μετά θα τις φτιάξουμε σύντομα καθώς δεν θα το αναθέσουμε αυτό σε ιδιωτικά γραφεία μηχανικών… αλλά θα το κάνουν οι δικές μας τεχνικές υπηρεσίες πολύ σύντομα και με μικρό κόστος… αυτά είπε επί λέξει ο Αντιπεριφερειάρχης Ευρυτανίας στις 27.1 2019…!!!        
    
  Έτσι λοιπόν…. 

  Αυτή τη στιγμή φτάσαμε σε ένα αδιέξοδο που (κατά τη γνώμη μας) μόνο ο αρμόδιος υπουργός Δημοσίων έργων κ. Σπίρτζης  με μια παρέμβασή του (στις δυο Περιφέρειες) μπορεί να δώσει λύση

 Ο κόσμος όλος πρέπει να ξέρει επίσης πως από την άνοιξη του 2018 μέχρι σήμερα έχουμε….

Με πρωτοβουλία των Πολιτιστικών Συλλόγων ΝεράϊδαςΚαρδίτσας και Μαυρομμάτας Ευρυτανίας έγινε την άνοιξη του 2018 Υπόμνημα που το υπέγραψαν 42 Φορείς χωριών και εστάλη στις 25.6.18 παίρνοντας πρωτοφανή δημοσιότητα, αφού δημοσιεύτηκε σε όλα τα ΜΜΕ Ευρυτανίας και Καρδίτσας και όχι μόνο… 

Η περιφέρεια Θεσσαλίας (δέκα μέρες μετά από αυτό… στις  7.7.18)  ανακοίνωσε πως διαθέτει ποσό 1.250.000 ευρώ για την ολοκλήρωση των μελετών του οδικού τμήματος από οικισμό Νεράϊδα έως τη θέση της σχεδιαζόμενης Παραμεγδόβιας Γέφυρας…

Αμέσως  (8.7.18) φορείς της Νεράϊδας μίλησαν με την αρμόδια μηχανικό της περιφέρειας Θεσσαλίας (στη Λάρισα) και τους είπε πως… Τα 1.250.000 ευρώ είναι αυτά που είχαν δεσμευτεί πρίν μήνες (και αυτοί περίμεναν με αυτά να χρηματοδοτηθεί η Γέφυρα Μέγδοβα) και τώρα επέλεξε ο κ. Αγοραστός να το ανακοινώσει... (λόγω του υπομνήματος λένε όλοι)… Τώρα θα πουν (η Περιφέρεια Θεσσαλίας) σε ιδιώτες (σε ιδιωτικό μελετητικό γραφείο) να κάνουν την ολοκλήρωση της μελέτης του δρόμου από οικισμό Νεράϊδας μέχρι την Γέφυρα Μέγδοβα… αυτό θα ανατεθεί μέχρι τέλος του 2018… και όλο το 2019 θα την φτιάχνουν… Αυτά ειπώθηκαν τον Ιούλιο 2018… Όμως έχουμε ήδη Μάρτη 2019 και δεν προχώρησε τίποτα ακόμα…!!! Η αρμόδια μηχανικός της Περιφέρειας Θεσσαλίας τους είπε τότε επίσης πως έχει ολοκληρωθεί ήδη η Προμελέτη Οδοποιΐας του προαναφερόμενου τμήματος σε δυο απεικονίσεις. Η μία έχει το κομμάτι από την άκρη του οικισμού Νεράϊδας μέχρι την θέση «Μάρμαρα Κοκκινόβρυσης» και η άλλη το κομμάτι από «Μάρμαρα Κοκκινόβρυσης» μέχρι μερικά μέτρα μετά την «Γέφυρα Μέγδοβα»…. 

  Με το 1.250.000 € θα γίνουν γεωτρήσεις κ. ά. μετρήσεις για την τελική οριστική μελέτη οδοποιΐας… η οποία θα μπορεί πλέον να μπεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης και να δημοπρατηθεί… σε ερώτησή τους τότε γιατί δεν δημοπρατείται χωριστά η Γέφυρα καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες της… (η μηχανικός) τους είπε πως αυτή θα γίνει ταυτόχρονα με τον δρόμο… αυτή είναι η γνώμη της ΠεριφέρειαςΘεσσαλίας

    Την Τετάρτη 11.7.18… η καρπενησιώτικη εφημερίδα «Ευρυτανικά Νέα» δημοσίευσε την είδηση στη σελ. 9 με τίτλο… «απομένουν πολλά ακόμη»… «ένα βήμα για τον παραμεγδόβιο»… «1,25 εκατ. ευρώ για την μελέτη στην Καρδίτσα»… το οποίο κείμενο κατέληγε σε ένα γρίφο… 
   …«…Να θυμίσουμε ωστόσο ότι τον Φεβρουάριο του 2016, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των αντιπεριφερειαρχών Π. Ε. Ευρυτανίας κ. Αριστείδη Τασιού και Π. Ε. Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκου, με αντικείμενο τα κοινά οδικά έργα που πρέπει να γίνουν στα όρια των δύο νομών… Την ίδια εποχή «ανακοινώθηκε» από την Καρδίτσα και η κατασκευή της γέφυρας στη θέση «Μέγδοβα». Μόνο που εδώ και 30 μήνες η εξαγγελία έμεινε στα «χαρτιά» καθώς απαιτούνται τουλάχιστον 2 εκατ. ευρώ για τη γέφυρα. Χωρίς την κατασκευή της γέφυρας από την πλευρά της Καρδίτσας, η Ευρυτανία δεν προχωρά κανένα έργο.»…(σας το στέλνουμε με συνημμένο)
  Μιλήσαμε για αυτό (την ίδια μέρα 11.7.18) με τον ίδιο τον εκδότη της εφημερίδας αυτής και μας είπε πως δεν το γράφει τυχαία αλλά μετά από συζήτηση που είχε με τους αρμόδιους της Ευρυτανίας… οι οποίοι λένε πως αν δεν κάνει την Γέφυρα Μέγδοβα η Περιφέρεια Θεσσαλίας… η Π. Ε. Ευρυτανίας δεν χρηματοδοτεί τις μελέτες στο εντός Ευρυτανίας τμήμα…
   Εκτός αυτού….
   Το φθινόπωρο, στις 13.11.18, οι φορείς της Νεράϊδαςμίλησαν πάλι με τους αρμόδιους μηχανικούς της περιφέρειας στη Λάρισα και τους είπαν πως δυστυχώς δεν προχώρησε τίποτα… δεν ανατέθηκε ακόμα η μελέτη σε ιδιωτικό μελετητικό γραφείο… και ούτε φαίνεται αυτό να γίνει μέχρι την άνοιξη… καθώς δεν έχει δοθεί προτεραιότητα σε αυτό το έργο όπως σε άλλα έργα…δεν ενοχλεί την Περιφέρεια κανένας πολιτικός για αυτό το έργο…  


Ιδού λοιπόν το αδιέξοδο…!!! Τί πρέπει να γίνειτώρα…???

Επιτακτικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών και όχι μόνοείναι να μπεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης η Παραμεγδόβια Γέφυρα… αφού είναι έτοιμες οι μελέτες της… και να δημοπρατηθεί… και το οδικό τμήμα ας συντηρηθεί καλά με τεχνικά στα ρέματα και καλή χαλικόστρωση… μέχρι να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την ασφαλτόστρωσή του…

….Τα επιχειρήματα των τοπικών κοινωνιών υπέρ της ξεχωριστής κατασκευής της παραμεγδόβιας γέφυρας είναι…

…1)…είναι έτοιμες όλες οι μελέτες  της…
…2)…τους την χρωστάει η Ελληνική Πολιτεία από τον Ιούνιο του 1949 που στο τελείωμα του Εμφυλίου, με διαταγή του ανώτερου αξιωματικού του τότε Κυβερνητικού Στρατού Παυσανία Κατσώτα… ανατινάχτηκε το Μέγα Γεφύρι Σπινάσας που συνέδεε τα παραμεγδόβια χωριά από το Αγρίνιο και πάνω με την Καρδίτσα και τη Θεσσαλία… από τότε κόπηκε η επικοινωνία αυτή και είναι ακόμα κομμένη…
…3)…σήμερα από το Νέο Χωριό Καροπλεσίου (λίγα μέτρα κάτω από το Φράγμα) και μέχρι την Δάφνη καιτην Βίνιανη Ευρυτανίας (λίγα μέτρα πάνω από τη Λίμνη Κρεμαστών) δεν μπορεί άνθρωπος πουθενά να περάσει το Μέγδοβα (σε μια απόσταση 50 χιλιόμετρα)… δεν υπάρχει πουθενά γεφύρι…
…4)…το σημερινό επιχείρημά τους (λένε πως αφού δεν έγινε ο δρόμος πώς να κάνουμε τη γέφυρα…???) καταρρίπτεται καθώς υπάρχει δρόμος δασικός χωματόδρομος που θέλει στοιχειώδη βελτίωση με τεχνικά στα ρέματα και χαλικόστρωση… την οποία στοιχειώδη βελτίωση είναι υποχρεωμένοι να κάνουν ούτως ή άλλως… (18 χλμ. είναι… τα 8 χλμ στην Π. Ε. Καρδίτσας και τα 10 χλμ στην Π.Ε. Ευρυτανίας)…
…5)…εάν υπήρχε η παραμεγδόβια γέφυρα σήμερα έστω και με τον υπάρχοντα χωματόδρομο θα μπορούσε με ένα όχημα 4Χ4 να κινηθεί άνθρωπος σε αυτή τη διαδρομή… ενώ χωρίς την γέφυρα αυτό είναι αδύνατον σήμερα…!!! 
…6)… όλα τα ευρυτανικά χωριά από την Νεράϊδα και κάτω μέχρι την λίμνη Κρεμαστών και το Αγρίνιο ζητάνε επιτακτικά οδική πρόσβαση με την Καρδίτσα μέσω της παραμεγδόβιας διαδρομής… αλλά και όλα τα καρδιτσιώτικα χωριά από την Μαυρομμάτα και πάνω ζητάνε την ίδια πρόσβαση προς Αγρίνιο – Μεσολόγγι – Πάτρα…

  

          

Σχετικά με τον συντάκτη

Δημοσιεύθηκε από τον / την ditikievritania στην Μαρτίου 21, 2019. κατηγορία , , , , . Μπορείτε να ακολουθήσετε τις απαντήσεις σε αυτή την δημοσίευση μέσω τουRSS 2.0. Γράψτε την άποψή σας ή σχολιάτε το άρθρο παρακάτω.

Συντάχθηκε από ditikievritania στης Μαρτίου 21, 2019. Κατηγορία/ες , , , , . Ακολουθήστε τις απαντήσεις στα RSS 2.0. Γράψτε κάτι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σχολίασε το άρθρο